סגנון חיים

מה זה שיטת ימימה

אם זו הפעם הראשונה שאת (או אתה) שומעת על שיטת ימימה, בוודאי תרצי לדעת לפחות בקצרה, על מה מדובר. נסביר מה כדאי לדעת, בצורה ברורה ותמציתית.
כדי להבין מה זה שיטת ימימה, צריך לומר כמה מילים על ימימה עצמה. ימימה הייתה אישה דתייה אדוקה, שפיתחה שיטה שנועדה לעזור לתלמידיה הרבים להגיע לצמיחה ולהכרה. זו לא שיטה לדתיים או לדתיות בלבד והיא מתאימה לנשים (ולגברים) שמרגישות צורך להגיע למקום גבוה יותר מבחינה אישית, להכיר את עצמן, להבין איך להכניס איזון לחייהן האישיים.
תלמידיה הרבים של ימימה נהגו לרשום את עיקרי שיטתה, אך דרכה פורסמה גם בספרים ואף מתועדת בהרצאות ובהקלטות. עקרונות מסוימים בשיטה מסבירים איך לפעמים ההתרחקות מסיטואציה או מרעש רקע מאפשרים להבין יותר. איך ניתן להימנע מעימותים על ידי הקשבה ועל ידי רעיונות מתפיסת ההכרה ומצורת חשיבה בהירה ומסודרת.
השיטה מעניקה למי שלומד אותה דרך להשיג שורה של עוגנים חשובים, לחיים ולתפיסה בכלל. בשיטה ישנם עקרונות מוסריים חזקים, אשר כוללים הקשבה לעצמינו והקשבה לאחרים. מתוך הקשבה, השלמה וצמיחה פנימית, אפשר להגיע למציאות טובה יותר עם עצמינו ועם הזולת.
לסיכום של מה זה שיטת ימימה – זו שיטה מעשית, עם עקרונות תיאורטיים אך גם מעשיים. שיטה שנותנת כלים להבנה העצמי ולהבנת הזולת. כלים לתפקד טוב יותר בסיטואציות שונות, תוך צמיחה, התפתחות והבנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן